fbpx

ZAINSPIRUJ SIĘ!

Pobierz Listę 101 Inspirujących Celów!

POBIERZ

Książka za $4.91, która przyniosła mi 2198 PLN w jeden dzień!

, 13 maja 2017

Dzień dobry kochanie.
Tęskniłem za Tobą.
Kocham całą Ciebie.
Podzielę się sobą.

Dzień dobry,
Umieraj. Nie chcę cię znać.
Nie chcę cię widzieć.
Zacznij się bać!

Mirek Burnejko – Wiersz 043 – Uśmiech vs. Płacz

Słowa mogą ranić,
inspirować,
niszczyć,
dawać nadzieję,
zmieniać na lepsze,
zmieniać na gorsze.

Ciągle jednak zapominamy o mocy słów w codziennej komunikacji. Szczególnie pisząc. Pisząc maile, artykuły, wpisy w social media, nagłówki.

Nie jestem święty, też nie zawsze moje teksty przyciągają. Dlatego też kupiłem książkę „This book will teach you how to write better„. Jest to krótka książka, jednak posiada w sobie masę ciekawych informacji, które Neville Medhora zdobył poprzez setki projektów jako jeden z najlepszych copywriterów na świecie.

Przeczytałem tą książkę w piątek 12 maja.
W piątek 12 maja wysłałem też maila do swojej listy mailowej Chmurowisko bazując na zasadach z tej książki.

4 godziny później miałem już 2198 złotych więcej i jeszcze nie wszyscy mojego maila przeczytali.

Dobra inwestycja… co nie? $4.91 na 2198 PLN w jeden dzień.

Hola, hola Mireczku.
..
..
..
Powoli.
..
..
..
Co to copywriter?

Copywriter to osoba, której celem jest zmienianie i pisanie testów np. na stronach z produktami. Jeżeli zmiana tekstu na stronie zwiększyła sprzedaż z 2% do 10% to copywriter zrobił dobrą pracę.

Ważne też jest to, że copywriterzy piszą nie tylko, aby sprzedawać lepiej, ale również, aby idee wielkich (i czasem małych) tego świata zapadały lepiej w pamięci i wywoływały odpowiednie akcje.

Oto 5 rzeczy, których nauczyłem się z tej książki

1. Nikomu nie zależy na TOBIE

Ludzi nie obchodzi jak wspaniały jesteś lub jak cudowna jest Twoja firma.
Każdy, przez różne pryzmaty, patrzy jak coś może pomóc jemu.

Porównajmy więc dwa teksty.

Tekst 1:

Witaj w Nauce Tenisa S.A. Jesteśmy dedykowani, aby polepszać umiejętności naszych trenerów. Dbamy o jakość, najlepszych pracowników i dostarczaniu najlepszych treningów. Chcemy pomagać naszym klientom… BLA… BLA… BLA…

Tekst 2:

Każdy początkujący tenisista ma ten sam problem z uderzeniem tenisowym.

BOLD Nie wie jak odpowiedni zgiąć łokieć do swojego wzrostu.

Brzmi prosto? Widzimy to każdego dnia. Są duże szanse, że zgięcie Twojego łokcia jest również niewystarczające. Pokażemy Ci jak to naprawić i uderzać piłkę silniej.

Ten mała zmiana pozwoli Ci:
– Uderzać piłkę mocniej, bez większego zamachu
– Uderzać w sam środek piłki za każdym razem !!!
– Zwiększyć szybkość serwu o 20%.

To pierwsza rzecz jaką nauczymy Cię w Nauce Tenisa S.A. Nasi profesjonalni trenerzy pomogli 800 ludziom takim jak Ty w drodze od amatora do profesjonalisty.

Przyjdź i przeanalizuj swoje ustawienie łokcia. Zajmie to 20 minut i po następny meczu tenisa będziesz czuł się jak mistrz świata!

Pierwsza wersja: MY, MY, MY, MY.
Druga wersja: TWÓJ PROBLEM, TWÓJ PROBLEM, my, TWÓJ PROBLEM!

Na wielu swoich stronach mam jeszcze za dużo MY, MY i zamierzam to zmienić. Zrobiłem nawet pierwszy test. Wysyłając w ostatni piątek maila ze sprzedażą mojego szkolenia. Oto część tego maila:

Na 100% wiesz jak to jest, gdy przychodzi nowa technologia.
Nagle przychodzi nowy CEO lub manager i mówi RUUUUUSZAAAAMYYYYYY … np. w cloud computing.

Rozgląda się po zespole i widzi, że nie ma nikogo, komu może powierzyć prowadzenie nowego projektu lub wybór rozwiązania.

ZERO! NIC! NIKT!

Czas poszukać na zewnątrz. Może konsultant, może nowy pracownik.
Firma traci czas, pieniadze, a przecież już DZIŚ… właśne TY możesz wziąć na siebie ten temat.

NIESTETY………

….. potrzeba jednak poświęcić tygodnie i miesiące w temacie budowania wiedzy.

Przygotowałem dziś dla Ciebie dobry start – 10 ciekawostek o topowych chmurach, o których nikt Ci nie powiedział, a które często stanowią o wyborze rozwiazania. Ta wiedza pozwoli Ci przynajmniej pokazać swojemu szefowi, że wiesz więcej niż 99% ludzi w IT.

Pozwolił mi do tej pory zarobić 2198 PLN (dwie sprzedaże) 🙂 A przecież to tylko słowa!

2. Pisz zabawnie i przekazuj informacje. Nie pisz nudnie.

Prosty trick. Pisz tak jakbyś tłumaczył coś swojemy koledze, swojej koleżance przy kawie. Nawet jeżeli Twój kolega i koleżanka nie zna tego co oferujesz.

Dwa teksty.

Szanowny Panie. Chciałbym przedstawić Ci moje usługi i wyjaśnić zalety systemu komputerowego klasy enterprise P-800. Jesteśmy dumni zaoferować Ci nasz flagowy produkt z Oxford Computer Systems. Nasz P-800 jest najwyższej jakości rozwiązaniem, wybieranym przez klientów klasy enterprise na całym świecie.

Wiesz jak to jest, gdy jedziesz po autostradzie i kamera robi zdjęcia tablicy rejestracyjnej. Przetrzymywanie takich zdjęć, dekodowanie ich, wyszukiwanie w bazie danych z milionami kierowców w ułamkach sekund wymaga DUUUUUUUŻEGO i MOCNEGO KOMPUTERA!

System, który sprzedajemy przetwarza 50 samochodów na sekundę, gdy nasz najbliższy konkurent tylko 10 i robi to za podwójną cenę. Nie są też tak szybkie, co znaczy, że przy dużym ruchu możesz stracić 30% zysku. A kto lubi tracić zysk? NIKT!

I to tylko dla autostrad. NASA aktualnie oszczędza miliony dolarów miesięcznie używając naszego systemu P-800 do zbierania danych z kosmosu… ale nie będę Cię zanudzał, opowiem tą historię następnym razem.

Po przeczytaniu drugiego tekstu wiemy czym jest P-800 (nawet gdy nazwa pada w końcowym zdaniu) i chcemy usłyszeć historię z NASA 🙂

Tak działa opowiadanie jak człowiek. Człowiek do człowieka.

Zaczynam powoli wprowadzać te zmiany. Zobacz przynajmniej dwa zdania z poprzedniego maila.

Ta wiedza pozwoli Ci przynajmniej pokazać swojemu szefowi, że wiesz więcej niż 99% ludzi w IT.
….
Wszystko w ciągu jednego dnia. Czeka na Ciebie masa atrakcji i TONY wiedzy, które dadzą Ci solidne fundamenty do zostania ekspertem chmury publicznej.

3. Ludzie cenią to, co jest nowe, ciekawe lub pomocne.

Nowe:
Spójrz na siebie i na banery reklamowe w mieście. Widziane kilka razy w mieście przestają być zauważane. Nowe banery rzucają się w oczy.

Ciekawe:
Nie zwracasz uwagi na to co ludzie noszą na sobie, ale gdy zobaczysz kogoś w koszulce z dużym, czerwonym guzikiem i napisem „Wciśnij Jeśli Nie Zmieniałeś Bielizny”, zbudzi to Twoje zainteresowanie i zastanowienie, o co tu chodzi.

Pomocne:
Szukasz informacji jak wziąć kredyt bez płacenia prowizji i ktoś daje Ci ulotkę – wejdź na tą stronę i dowiesz się jak wziąć kredyt bez prowizji.

Nowe szybko przymuje, ciekawe często przyciąga nie odpowiednie osoby, pomocne pomaga, tym którzy pomocy szukają i są często uniwersalne.

Spójrz na mój ostatni email.

Przygotowałem dziś dla Ciebie dobry start – 10 ciekawostek o topowych chmurach, o których nikt Ci nie powiedział, a które często stanowią o wyborze rozwiazania. Ta wiedza pozwoli Ci przynajmniej pokazać swojemu szefowi, że wiesz więcej niż 99% ludzi w IT.

1. W AWS i Google Cloud musisz mieć przynajmniej 2 wirtualne maszyny per aplikacja, aby objąć Twoją aplikację SLA. Nie ma dwóch maszyn, nie ma zwrotu kasy w razie awarii.

2. W Azure mając dyski SSD wystarczy Ci jedna maszyna i w razie awarii Microsoft zwróci Ci kasę! Każdy z dostawców posiada wbudowaną usługę ochrony Twoich aplikacji przed DDoS, ale tylko AWS posiada płatną wersję zaawansowaną – AWS Shield Advanced.

3. Jeżeli popsujesz coś przypadkiem w chmurze, to logi dotyczące Twojej działalności zostaną w chmurze i nawet z prawami GŁÓWNEGO GURU nie usuniesz tych logów. Odpowiadaja za to usłgui: AWS CloudTrail, Azure Logs i Google Cloud Audit Logging.

4. Na pewno wiesze, że Microsoft i Google mają narzędzia do produktywności: Microsoft Office 365 i G-Suite. A czy wiesz, że AWS ma również swoje narzędzia: Amazon WorkDocs i Amazon WorkMail.

4. AIDA Ponad Wszystko

Skrót AIDA określa Attention, Intrest, Desire, Action. Stary, dobry skrót określający jak pisać, aby osoba, która czyta zrobiła to co oczekujemy.

Attention:
Zwracasz uwagę czytającego na to co chcesz przekazać w dalszej części tekstu.

Interest:
Masz już uwagę czytelnika, to czas na go zaintersować. Powiedz mu o ciekawych faktach i ciekawych rzeczach, które może zrobić.

Desire:
Pokaż jak zmieni się jego życie, gdy użyje Twojego produktu lub usługi. Pokaż mu jak problem Twojego czytelnika będzie rozwiązany wiele razy szybciej.

Action:
Pokaż co dana osoba musi zrobić, aby otrzymać to czego potrzebuje, np. kliknij tutaj, pobierz to, zarejestruj się, etc.

Niby proste, a tak często pomijane. Zobacz jak mi poszło z ostatnim mailem.

Attention:

10 ciekawostek AWS, Azure i Google Cloud, o których nikt Ci nie powiedział!

Interest:

Przygotowałem dziś dla Ciebie dobry start – 10 ciekawostek o topowych chmurach, o których nikt Ci nie powiedział, a które często stanowią o wyborze rozwiazania. Ta wiedza pozwoli Ci przynajmniej pokazać swojemu szefowi, że wiesz więcej niż 99% ludzi w IT.

Desire:

Zostało mi jeszcze 8 miejsca na całodniowe szkolenie dla przyszłych ekspertów chmury publicznej i przedłużam cenę promocyjną do 15 maja 2017. Na szkoleniu zbudujesz poteżne fundamenty, aby być liderem transformacji w swojej firmie.

Dowiesz się o:
Architekturze chmury publiczne – AWS, Azure, GCP
Usługach dostępnych z tych trzech chmur – ponad 200 !!!
Bezpieczeństwie – czyli co się stanie, gdy dane umieścimy w regionie w Irlandii?
Umowach, które akceptujemy i co się w nich kryje.
SLA. Czyli co trzeba zrobić, aby dostawca zwrócił nam pieniądze jak nawali?
Finansach. Pokażę Ci jak nie popełniać błędów licząc koszta chmury.
Najlepszych praktykach z polskiego rynku. Co działa w polskich wdrożeniach, a co jest ciągle problemem.

Action:
Wszystko w ciągu jednego dnia. Czeka na Ciebie masa atrakcji i TONY wiedzy, które dadzą Ci solidne fundamenty do zostania ekspertem chmury publicznej.

ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ

Końcówka maila wygląda dokładnie tak:AIDA

5. Pisz Do TEJ JEDYNEJ osoby

Bazując na powyższych punktach napisz tekst sprzedający książkę o finansach osobistych.

Udało się?
Podejrzewam, że było trudno.

A teraz spróbuj napisać ten sam tekst dla Jana, dentysty mieszkajacego w Warszawie, który ma żonę i dwójkę dzieci, ogląda wiadomości na jedynce, posiada własny biznes, ma 45-50 lat, jest poważanym ekspertem, zarabia 18000 PLN miesięcznie, lubi grać w golf, odkłada pieniądze na powiększenie kliniki.

Łatwiej? Coś mi mówi, że już w Twojej głowie pojawiło się kilka pomysłów.

Zastosowałem to samo w moim mailu. Nie zdradzę dokładnego obrazu osoby, do której pisałem, ale pewnie możesz się domyśleć kim jest mój Jan.

Podsumowanie

Książka jest bardzo krótka. Mniej niż 60 stron (posiadam wersję Kindle). Opisałem tu tylko 5 punktów, ale w książce jest cała masa skarbów, które przyniosą Ci dużo wartości. Mocno polecam, szczególnie gdy czasami sprzedajesz coś poprzez maila, stronę Interentową lub wysyłając zwykłe listy, które tak rzadko dostaj 🙁

Wiem, że moje umiejętności pisania nie są idealne i pewnie nigdy nie będą, ale widzę olbrzymią moc słowa pisanego i planuję dalej zgłębiać ten temat.